Blog

Reticența angajaților la implementarea soluțiilor telematice

  • 0 Comments
  • ianuarie 30, 2015
  • Scris de marcel
  • implementare, motivare angajati, solutie telematica,
  • Lasă un comentariu

O soluție telematică pentru autovehicule ajută cu succes companiile în zonele cheie, cu principalele avantajele prezentate în articolul anterior și devine o parte integrată din managementul flotelor. Creșterea productivității, economia de carburanți sau îmbunătățirea nivelului serviciilor către clienți reprezintă doar câteva avantaje ale utilizării unei soluții telematice.

Dar, când companiile iau decizia de implementare a soluției și devine o prioritate, cu siguranță vor apărea câteva întrebări, spre exemplu:

– cum vor percepe angajații utilizatori de vehicule de companie ideea că „vor fi monitorizați”?

– care este cea mai bună metodă de a prezenta angajaților soluția telematică?

– vor fi angajații reticenți la această soluție?

Răspunsurile la acest gen de întrebări depind foarte mult de modul cum este prezentată soluția telematică către angajați de către managerii de flotă sau alți reprezentanți ai angajatorului.

Cu siguranță nu va fi simplu, deoarece este general valabilă rezistența la schimbarea mediului de lucru, indiferent că este cazul de noi metode de lucru sau de noi tehnologii. Dar, în orice schimbare vor fi avantaje pentru angajați cât și pentru angajatori, astfel că, în timp, vechile moduri de lucru vor fi uitate. Pentru a veni în sprijinul dvs., vă recomandăm câteva moduri de abordare și prezentare a soluției telematice către angajați, utilizatori de autovehicule de companie.

Mențineți o atitudine pozitivăpositive_attitude

În momentul informării sau prezentării către angajați, concentrați-vă pe aspectele reale și pozitive ale soluției telematice. Poziționați-vă din perspectiva conducătorilor auto și veți putea avea o abordare tip „win-win”. Se pot prezenta ca aspecte reale și pozitive generarea economiei de carburanți și creșterea siguranței rutiere. Cu această ocazie se vor putea iniția cursuri specifice și training-uri adiționale pentru îmbunătățirea stilului de conducere preventivă și economică a autovehiculului. În situația existenței anumitor nemulțumiri ale clienților, aveți la dispoziție date utile care sa argumenteze prestația conducătorilor auto. Totodată, se va reduce utilizarea telefoanelor, deoarece managerii vor ști unde se află angajații. Astfel, se va reduce și riscul utilizării telefoanelor mobile în timpul conducerii autovehiculelor.

Comunicați cu angajații companieicommunication

Comunicarea este foarte importantă. Nu se recomandă introducerea unei soluții telematice ca o „surpriză” pentru angajați. Abordați cu mult tact introducerea acestui concept. Anticipați cum trebuie făcută tranziția la noul sistem, studiați cu atenție, pregătiți politici, proceduri și documente precise care vor fi citite de către angajați și vor fi capabili să le înțeleagă. Stabiliți întâlniri cu angajații și fiți pregătiți să le răspundeți la întrebări. Unii dintre angajați vor avea puține cunoștințe de tehnologie, alții nu vor fi interesați. Obțineți feedback-ul lor și reveniți cu precizări, clarificări suplimentare.

Introduceți competiții, premiicompetition

Mediul competițional pozitiv în cadrul unei companii poate genera rezultate spectaculoase. Competițiile și jocurile vor ajuta angajații pe sentimentele de „echipă” și „compania este făcută de oameni”. Competițiile se pot axa pe reducerea consumurilor de carburanți, reducerea costurilor de mentenanță auto și reducerea numărului de accidente rutiere. Puteți utiliza bonusuri, premii sau alte forme de recompensare, pentru a face mai ușoară tranziția către implementarea cu succes a sistemului telematic.

Considerați că informațiile va pot ajuta? Contactați reprezentanții companiei iSYS Professional pentru a vă oferi soluția telematică potrivită cerințelor dvs., suport și consultanță în toate etapele implementării proiectului.

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *