Blog

Guvernul Ponta a prezentat pe data de 3 decembrie 2013 strategia de dezvoltare a rețelei de autostrăzi, planificată pentru perioada 2014-2018 în cadrul grupurilor parlamentare reunite, alături de Ministrul Trasporturilor Ramona Mănescu şi Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură Dan Şova. „Prezint un proiect al USL, acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi care să fie construită, nu doar proiectată. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi nu întâmplător 2018 – sunt 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură”, a declarat Ponta. Pentru ca acest proiect să nu rămână pe hârtie, România trebuie să atragă bani din fondurile Europene pentru Dezvoltarea Regională, dar și fonduri din buget (maxim 49%). În prezent, România are 530 kilometri de autostradă, dintre care 200 sunt moștenire din perioada comunismului.

Proiectul Guvernului se bazează pe accelerarea proiectelor începute, demararea de noi proiecte din fonduri europene (accesibile datorită triplării absorbţiei din ultimul an), cointeresarea partenerilor privaţi în finanţarea autostrăzilor.
Planurile prezentate de premier indică faptul ca prin fondurile europene nerambursabile alocate coridoarelor centrale europene, guvernul ar investi mai degrabă în tronsoane de autostradă în zone precum Craiova – Calafat sau București – Alexandria, în loc să completeze și să finalizeze coridorul prioritar Sibiu – Pitești, care ar lega Capitala și orașul-port Constanța de autostrăzile din UE.

Alte autostrăzi care ar fi finalizate în următorii patru ani: Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iași-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman, Borş-Oradea-Cluj Napoca-Sebeş, Turda-Târgu Mureş.
Statul ar urma să construiască în concesiune tronsoanele Suplacu de Barcău-Gilău, Comarnic-Braşov, Comarnic-Ploieşti, respectiv Piteşti-Craiova.

Ponta le-a propus parlamentarilor USL să elaboreze un proiect de lege privind strategia de construcţie a autostrăzilor, care să fie votat de Parlament şi care să rămână ca obligaţie pentru viitoarele Guverne să continue proiectele începute.

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.