Blog

HeRO – eCall International Conference

București, 21-22.11.2013

Evenimentul a marcat încheierea primei etape în derularea proiectului e-Call ce se vrea implementat la nivel european. Prezentările susținute de reprezentanții mai multor state europene (15, între care și România) au evidențiat modele, practici și problematici ale integrărilor locale sistem eCall – sistem 112 (urgență), integrări derulate sub formă de proiecte pilot cu caracter național.

Pe baza evaluării rezultatelor obținute s-au făcut recomandări pentru statele care vor iniția această integrare, recomandări care sunt utile și statelor care trebuie să finalizeze proiectele pilot. Conferința a fost un prilej de a trece în revistă stadiul dezvoltării proiectului, atât din punctul de vedere al modelului de integrare și funcționare a noului serviciu, cât și din perspectiva echipamentelor și tehnologiilor necesare punerii lui în practică.

A avut loc și o sesiune de prezentare practică a IVS-urilor dezvoltate până în acest moment, unul dintre dezvoltatori fiind român și prezentând un produs 100% românesc. România este, se pare, singura țară unde s-a finalizat implementarea e-Call, serviciul fiind deja integrat cu sistemul național 112. Apelul de urgență este interfațat cu TCM (Traffic Management Centre) și cu EUCARIS (European Car Information Systems), fapt care-i sporește utilitatea și eficiența traduse prin vieți salvate, evitarea accidentelor secundare, a ambuteiajelor, etc.

Următoarea etapă a proiectului se va concentra pe promovarea serviciului e-Call la nivel european, astfel încât, prin informarea și educarea populației, să se creeze premisele introducerii lui în toate țările UE, ca serviciu funcțional peste tot în Europa (indiferent de țara de proveniență a vehiculului).

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.