Blog

Soluții GPS – cum să alegem corect furnizorul

Posibilitatea accesării sistemului de poziționare globală (GPS) a oferit firmelor cu flote auto acces la un instrument puternic de control asupra bunurilor mobile, în speță vehiculele aflate în alcătuirea flotei. Până la apariția monitorizării prin GPS nu exista nici o modalitate de a le identifica poziția sau de a cunoaște nemijlocit modul de utilizare a vehiculelor.

Dar o soluție de urmărire este  mai mult decat un simplu program de monitorizare prin GPS sau administrare flotă auto. Cand implementezi  o aplicație performantă este ca și cum ai conecta fiecare mașină din parcul auto la un gigantic aparat de monitorizare a funcțiilor vitale, care va furniza în orice moment date esențiale pentru echipa de management: poziția masinii, viteza, prezența în zone predefinite,  situații de alarmă, traseele parcurse, consumul de combustibil, avertizări  privitoare la activități de menetenanță, vizualizare rute predefinite și multe altele.

Astfel, pe lângă monitorizare permanentă,  sistemul  contribuie la o reducere semnificativă a costurilor, în principal prin reducerea consumului de combustibil, îmbunătățește productivitatea angajaților, crește securitatea activelor, etc. Din păcate, există multe companii care oferă cu larghețe întreaga gamă de servicii disponibile în aplicațiile puternice fără a avea experiența, capacitatea tehnologică și resursele de dezvoltare necesare pentru a-și onora promisiunile. În ciuda existenței unor aplicații cu performanță dovedită, piața soluțiilor de monitorizare prin GPS resimte negativ prezența unor jucători neserioși care profită de neglijența și lipsa de informare a proprietarilor de flote.

Filtre selecție

Desi aplicațiile din piața oferă, aparent, o paletă largă de opțiuni  puține dintre acestea posedă caracteristicile (ușurința în utilizare, capacitatea de dezvoltare tehnologică, stabilitate financiara, etc.) și flexibilitatea care asigură în mod real beneficiile ofertate. Decizia de achiziție trebuie să țină seama de doua calități esențiale: calitatea sistemului și calitatea furnizorului.

Sistemul

În timp ce tehnologia utilizată în localizare este aceeași, datele transmise, modul de transmitere și maniera în care sunt prezentate utilizatorului fac diferența între o soluție de calitate și un produs inferior. Iată câteva considerații care trebuie avute în vedere atunci cand se analizează capacitatea sistemului de a satisface nevoile companiei:

  • calitatea echipamentului
  • harta: cât mai performantă, oferind posibilitatea vizualizării la nivel de strada, imagine din satelit, hibrid, cu detalii ale terenului, info trafic, etc.
  • rapoartele: generare automată, configurabilitate superioară, concizie, inteligibilitate, accesibilitate în formate diverse, date istorice, posibilitate de a vizualiza  indicatori cheie utilizând tehnici de data mining pentru a putea face analize la nivel de companie sau persoană
  • urmărire pasivă vs urmărire activă: atenție la intervalul de timp la care sunt transmise datele, urmărirea în timp real impune un interval de max. 60 de secunde; multe soluții transmit date la intervale mari de timp, utilizatorul având acces, practic, la situații din trecut, deci la o monitorizare pasivă
  • soft instalat local vs aplicație accesibilă prin internet: aceasta din urmă oferă beneficii superioare, evitându-se lipsa de flexibilitate și disfuncționalitățile unui soft instalat local
  • alerte: importante în urmărirea abaterilor care pot cauza prejudicii, centralizate în rapoarte relevante, posibilitate de transmitere prin email și sms
  • mobilitate: aplicație  optimizată pentru telefonul mobil, oferind accesibilitate de oriunde din afara biroului
  • cantitatea de date poate deveni greu de stăpânit: informațiile trebuie prezentate într-un format ușor de înțeles și utilizat; interfața ar trebui să evidențieze informațiile într-un format adaptat nevoilor particulare ale activității firmei, fie sub forma unui tablou de bord  fie prin capabilități de personalizare

Furnizorul

Cheia alegerii unui furnizor serios consistă în a găsi o companie care oferă, pe lânga o soluție cu o bogată paletă de caracteristici și functionalități  de management de flotă,  și un angajament ferm în privința orientării spre satisfacția clientului. De la primul contact și până la finalizarea instalării, un furnizor serios ia toate măsurile care vor asigura un parteneriat de durată spre succesul afacerii monitorizate. Trebuie avute în vedere mai multe elemente în analiza premergătoare deciziei de alegere a furnizorului:

  • disponibilitatea sistemului: nu mai puțin de 99%
  • capacitatea de dezvoltare a aplicației, ilustrată prin nr. de noi versiuni ce sunt puse gratuit la dispoziție într-un interval de timp (1 an)
  • îmbunătățirea continuă a calității hărților
  • experiența de minim 5 ani, lista clienților multumiți, firmă axată exclusiv pe monitorizare – sunt argumente în favoarea unui furnizor care deține infrastructura necesară asigurării unui serviciu de calitate
  • servicii de service și suport disponibile și eficiente
  • garanția echipamentului
  • asigurarea training-ului gratuit, în cazul solutiilor pentru afaceri complexe care necesită asistență în implementare și învățare (asimilare)
  • nu în ultimul rând, trebuie analizată forța și stabilitatea financiară a furnizorului (rata de creștere, profitabilitate, datorii), evitând riscul unor situații de blocaj sau încetare a livrării serviciilor plătite; un indicator al siguranței  pe care o poate oferi un furnizor reiese și din parteneriatele cu lideri și asociații din industrii conexe  (furnizori de servicii asociate: furnizorii de hărți, operatorii GSM, producătorii de echipamente; organisme de certificare)

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.