Blog

Mobile Eye – experiențe și concluzii

Se aude că ar exista un sistem capabil să ne ajute, pe noi cei de la volan, să conducem mai bine. Acum, știm că nu toți cei ce conduc își doresc să facă asta corect și în siguranță. Pentru unii, dependența de adrenalină sau reflexul nesimțirii minimizează preocupările pentru siguranța personală. Din păcate și în mod direct, și pentru a celorlalți participanți la trafic… Mai sunt ți din cei care conduc  întotdeauna  bine, ba chiar desăvârșit. Până la proba contrarie care, din nefericire, este uneori și ultima…Însă nu dorim, acum, să ne ocupăm de cazurile extreme, ci ne gândim la șoferul obișnuit, mai precis la omul de la volan.

Deci, cât de atent ești: la mașina pe care o conduci, la drum, la manevrele pe care le faci, la pietoni sau la partenerii de trafic? Ce ai zice dacă lângă tine s-ar afla mai mult decât un copilot: un robot? Da, chiar așa: un dispozitiv care funcționează fără greșeală și perfect obiectiv, semnalând prompt și în timp util orice abatere de la  o conduită corectă la volan în termenii securității personale și a celorlalți participanți la trafic. Fără să te agaseze cu intervenții inutile, ori disproporționate în raport cu gradul de pericol sau într-o cadență  impersonală și oarbă, „atentă” doar la parametrii setați.

Greu de crezut dar interesant de experimentat: asistentul există și „șade” pe parbriz sub forma unei camere de luat vederi performante. Un ochi inteligent, capabil să observe și să analizeze, în timp real (!), tot ceea ce vede și cel de la volan: marcaje, vehicule, distante, obstacole, pietoni, panouri  ce indică restricționarea vitezei.
Știm cu toții că este imposibil să nu fii, atunci când conduci pentru un timp mai îndelungat, pe rând sau în același timp: obosit, plictisit, agitat, neatent, stresat,  prea relaxat ori prea sigur pe tine. Ochiul, nimic: nu clipește, nu adoarme, nu pierde din atenție și performanță. Sigur, precis, discret dar ferm, te atenționează, imperturbabil, atunci când schimbi banda fără să te asiguri. Sau când te apropii de vehiculul din față la limita pe care, dacă o depașești,  nu mai poți frâna în siguranță, riscând impactul cu acesta. Ori atunci când te faci că nu vezi ori pur și simplu nu-ți pasă de panoul de semnalizare a restricției de viteză.

Foarte util în traficul de pe arterele aglomerate ale orașelor: oricât de mult ți-ar fi atenția distrasă sau împuținată de oboseală, semnalul privind distanța nesigură în raport cu vehiculul din față îți trimite automat piciorul pe frână. În timp, capeți respect și apreciere pentru calitatea și utilitatea „intervențiilor” care îți oferă constant un timp suplimentar de reacție în situații nesigure sau neprevăzute.

Dar și mai valoroasă este șansa pe care ți-o dă sistemul de a-ți conștientiza limitările în privința capacității de apreciere corectă a gradului de risc al situațiilor în care te afli în trafic, ajutându-te să-ți descoperi abaterile și scăderile în ceea ce privește conduita la volan din punctul de vedere al securității.

Este, negreșit, un barometru perfect al nivelului de siguranță pe care-l asigură (sau nu), pentru sine și ceilalți, conducătorul auto care a avut inspirația de a achiziționa un astfel de sistem. După mai bine de două luni de conviețuit de-a lungul a câteva mii de kilometri, mi-a devenit un partener de nădejde.

La bună vedere!

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.